Pantone har avsagt dom og Germaine de Capuccini vet det.
Fargen er «Very peri»
PANTONEs «Very Peri»-farge vil farge de nye 12 månedene som snart begynner. En farge som danser mellom blått og lilla, og som reflekterer ro og håp, «samtidig som det stimulerer oppfinnsomhet og personlig kreativitet», ifølge Pantone-merket.
Og dette får oss til å stille oss selv et spørsmål, hvordan påvirker farger egentlig handlingene våre?
Hvorfor velger vi en eller annen farge?
Farge er en svært viktig funksjon i våre daglige liv, siden den har kraften til å løfte humøret vårt, vekke oppmerksomhet, overføre meldinger og fremprovosere emosjonelle reaksjoner. Og det er at farger fremfor alt er assosiert med emosjonelle reaksjoner.
Angels Monllor, klinisk psykolog.
I tillegg har farger psykologiske assosiasjoner, ifølge psykologen Monllor:
«Etter flere undersøkelser (Heller, 2004) har man konkludert med at farge har stor psykologisk innflytelse og at vi alle har assosiasjoner skapt mellom farger og følelser. Se for deg noe lyseblått, uunngåelig har vi det forbundet med følelser av ro, trygghet og selvtillit. »
« Den grønne? Den forbinder oss med naturen og gir oss en følelse av vitalitet og håp. Rødt, et tegn på tapperhet og aggressivitet, men også på lykke, siden det er fargen assosiert med kjærlighet.»
PANTONE Very Peri

Når det gjelder den nye motefargen, bekrefter Monllor at «fargen ‘Very Peri’ er resultatet av å blande blått med rødt.
Dette resulterer i en farge som fyller oss med mot, takket være energien til den røde fargen, og som igjen gir oss med tillit og trygghet som fargen blå overfører, og får oss til å finne opp oss selv på nytt og satse på fremtiden.
Farger i kosmetikkverdenen
På den annen side, forteller Olivia Llorens, Global Marketing Director i firmaet, oss, også om viktigheten av farger i kosmetikkverdenen og avslører arbeidet bak for å finne den perfekte tonen i hvert av produktene.
«Den kromatiske rekkevidden i utformingen av en kosmetikk er veldig viktig for å formidle en full opplevelse. Formelen, parfymen, fargen, beholderen, emballasjen, vi studerer alt i minste detalj for å tilby markedet en unikt produkt.»
Hun kommenterer også at «I vår siste flotte lansering, Timexpert Radiance C+-linjen, jobbet vi i detalj med viktigheten av farger. På grunn av konseptet med den vitamin C-baserte linjen, måtte vi selvsagt velge appelsin, men hva slags appelsin?
I dette tilfellet analyserer vi nøye psykologien til hver av nyansene av fargen «oransje» basert på verdi, metning og plassering av toner, for å overføre et budskap om energi, lykke, entusiasme, suksess. Valget av den førte til at vi bestemte oss for Fire Orange-tonen, en lys og levende tone som overfører lys på egen hånd».
Og nå er tiden inne for deg å oppdage Germaine de Capuccini-produkter med fargen som vil sette trendene i det nye året.
Oppdag dem!
DETOX ENERGISING MASK
Rensende ansiktsmaske som gjenoppretter hud skadet av miljøet, og gir en ekstra tilførsel av energi til huden.
Indikert for å oksygenere alle hudtyper dypt, jevne ut funksjonene og oppnå en anti-tretthetseffekt.
Påfør den en eller to ganger i uken eller når du har en spesiell anledning!
0PTIONS BI-PHASE SMINKEFJERNER
Dens bi-fase formel er ideell for alle hudtyper, inkludert sensitive øyne. Den fjerner også langvarig eller vannfast sminke.
Du vil elske den!
GEL MASKE I SALONG BEHANDLINGEN FRA TIMEXPERT LIFT(IN)
Den lilla masken som er en del av Timexpert Lift(in) Professional Treatment.
Kombiner behandling i salong med hjemmeprodukter for å oppnå fast og elastisk hud!
